Monday, February 11, 2008

Senaman Yang Mampu Menyegarkan Keharmonian Rumah Tangga

Hubungan suami isteri yang segar ibarat tubuh badan kita juga yang perlukan senaman senaman yang sesuai. Bak kata orang tua tua badan sihat - minda cerdas; barulah hubungan suami isteri segar.

Nanti dulu, senaman yang dimaksudkan ini bukanlah senaman senaman yang berat yang mengakibatkan anda berpeluh, Mengikut kajian hanya beberapa kali seminggu anda perlu lakukan perkara yang tersenarai dibawah.

Senaman Pertama!

Sebelum meninggalkan pasangan anda setiap pagi, pelajari sesuatu perkara penting yang berlaku dalam dirinya hari tersebut. Ini akan secara tidak langsung menyelamatkan anda dan pasangan anda dari menjadi pasangan yang tidak dikenali.

Senaman Kedua.

Berbincang dengan pasangan anda tentang beban kerja yang berat dan menekankan. Ia akan menyelamatkan anda dan pasangan anda dari kecewa dengan masalah yang melimpah limpah. Apabila pasangan anda berbicara, jadilah pendengar yang baik. Sokong dan fahamilah isi kandungannya.

Senaman Ketiga.

Tunjukkan yang anda hargai pasangan anda bukan sahaja didalam kamar, bahkan diluar kamar. Pelukan, pimpinan dan juga panggilan yang mesra.

Senaman Keempat.


Pastikan anda dapat keluar bersama sama sekali dalam seminggu, macam masa muda muda dulu la.

Senaman Kelima.

Setiap waktu yang berkesempatan, ucapkan perkataan yang menunjukkan penghormatan dan penghargaan atas segala jasa dan pengorbanan yang telah pasangan anda lakukan.

Senaman - Badan Sihat Minda Cergas Keluarga Bahagia.

No comments: